DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI - Deklaracja dostępności - Komenda Miejska Policji w Krakowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Komendanta Miejskiego Policji w Krakowie (BIP KMP w Krakowie)

Wstęp deklaracji

Komenda Miejska Policji w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność stron Biuletynu Informacji Publicznej Komendanta Miejskiego Policji w Krakowie zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron Biuletynu Informacji Publicznej Komendanta Miejskiego Policji w Krakowie.

Data publikacji stron BIP KMP w Krakowie: 21 grudnia 2015 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23 sierpnia 2023 r.

 

Stan dostępności cyfrowej

Strony BIP KMP w Krakowie są częściowo zgodne z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych 

 

Niedostępne treści

  1. niektóre dokumenty, opublikowane przed wejściem w życie ustawy, nie zawierają elementów wymaganych ustawą,
  2. niektóre dokumenty PDF nie są odczytywane przez programy dla osób niewidzących,
  3. niektóre materiały multimedialne nie posiadają audiodeskrypcji.

Wyłączenia:

  1. niektóre filmy, opublikowane przed wejściem w życie ustawy, nie posiadają napisów.

 

Przygotowanie deklaracji dostępności:

Deklarację sporządzono dnia: 23 września 2020 r.

Deklarację przygotowano na podstawie samooceny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-10-08

 

Skróty klawiszowe:

Na stronach BIP można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością stron BIP KWP w Krakowie prosimy o kontakt.

Osobą odpowiedzialną jest nadkom. Gabriela Grymek, Specjalista Wydziału Prezydialnego KMP w Krakowie.

adres e-mail: gabriela.grymek@krakow.policja.gov.pl

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 83 51 027.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnoscią

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia
z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich, adres strony internetowej www.rpo.gov.pl .

 

Dostępność architektoniczna

Siedziba Komendy Miejskiej Policji w Krakowie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się przy ul. Henryka Siemiradzkiego 24 w Krakowie. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku (przy wejściu).

Do wejścia głównego prowadzą schody oraz pochylnia, która umożliwia dojazd na wózku inwalidzkim.

W głównym holu znajduje się recepcja, do której prowadzą trzy stopnie schodów. Przy schodach znajduje się urządzenie do transportu osób niepełnosprawnych. Recepcjonista w razie potrzeby organizuje możliwość przeniesienia osoby niepełnosprawnej. Personel recepcji nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Pracownik recepcji posiada dostęp do telefonu, może przekazać słuchawkę interesantowi.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z recepcji (znajdują się tam miejsca do siedzenia oraz przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych toaleta),  poruszają się po terenie KMP w obecności funkcjonariusza lub pracownika policji, którzy są powiadamiani przez recepcjonistę.

Do dalszych części obiektu prowadzą schody oraz winda poruszająca się pomiędzy trzema kondygnacjami obiektu. Nie występują bariery poziome w tych częściach obiektu, które przeznaczone są do obsługi interesantów (pion kryminalny, pion prewencji, dziennik podawczy).

Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio na recepcji oraz w sąsiednich pomieszczeniach (policjanci i pracownicy schodzą do interesantów). Złożenie skargi Komendantowi Miejskiemu Policji w Krakowie lub Zastępcy nie wymaga pokonania barier architektonicznych, odbywa się na poziomie recepcji.

Toalety dla interesantów znajdują się na każdy piętrze budynku. Toalety nie są przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim, poza toaletą obok recepcji, na poziomie „0”. Przed budynkiem, na parkingu od ul. Henryka Siemiradzkiego, są dwa miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w Alfabecie Braille’a. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.

Połączenie z policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi https://euslugi.policja.pl/ .

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się zobowiązuje organy administracji publicznej do udostępnienia usługi pozwalającej na komunikowanie siz osobami doświadczonymi trwale lub okresowo trudnością w komunikowaniu się. Aby dowiedzieć się więcej przejdź na: 

http://bip.krakow.kmp.policja.gov.pl/330/informacje-dla-osob-nie/22504,Informacja-dla-osob-niepelnosprawnych.html

Funkcję koordynatora ds. zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pełni:

nadkom. Łukasz Czyż - Naczelnik Wydziału Prezydialnego KMP w Krakowie, e-mail: lukasz.czyz@krakow.policja.gov.pl, tel. 47 83 52 590.  

 

Komisariat Policji I w Krakowie funkcjonuje w trzech siedzibach:

  1. ul. Szeroka 35
  2. ul. Pędzichów 5
  3. Rynek Główny 29

Ad. 1. Siedziba główna Komisariatu Policji w Krakowie usytuowana jest w Krakowie przy ul. Szerokiej 35. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku (przy wejściu). Do wejścia głównego prowadzą schody składające się z dwóch stopni. Za drzwiami znajdują się drzwi prowadzące na poczekalnię, do obiektu oraz na dyżurkę komisariatu. Funkcjonariusze Zespołu Dyżurnych nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Dyżurny posiada dostęp do telefonu, może przekazać słuchawkę interesantowi. Do dalszych części obiektu prowadzą schody. Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio w poczekalni oraz w sąsiednich pomieszczeniach (policjanci i pracownicy schodzą do interesantów). Złożenie skargi Komendantowi Komisariatu I Policji w Krakowie lub Zastępcy wymaga pokonania barier architektonicznych w postaci schodów, odbywa się na poziomie pierwszym budynku. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z poczekalni (znajdują się tam miejsca do siedzenia), poruszają się po terenie komisariatu w obecności funkcjonariusza lub pracownika policji, którzy są powiadamiani przez Dyżurnego. Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

Ad. 2. Siedziba pomocnicza KP I w Krakowie przy ul. Pędzichów 5 oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku (przy wejściu). W siedzibie znajduje się dyżurka i aby móc załatwić sprawę przy okienku, trzeba pokonać  siedem stopni schodów.  Za okienkiem dyżurki znajdują się drzwi prowadzące na poczekalnię i do obiektu. Personel nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Pracownik dyżurki posiada dostęp do telefonu, może przekazać słuchawkę interesantowi. Do dalszych części obiektu prowadzą schody. Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio w poczekalni oraz w sąsiednich pomieszczeniach (policjanci i pracownicy schodzą do interesantów). Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z poczekalni (znajdują się tam miejsca do siedzenia), poruszają się po terenie komisariatu w obecności funkcjonariusza lub pracownika policji, którzy są powiadamiani przez personel dyżurki. Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

Ad. 3. Siedziba pomocnicza KP I w Krakowie przy Rynku Głównym 27 oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku (przy wejściu). Wejście główne nie posiada przeszkód architektonicznych. Znajduje się tam stanowisko Pomocnika Dyżurnego. Dyżurni nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio przy punkcie obsługi interesantów. W siedzibie tej brak jest toalety dla interesantów.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynkach nie ma pętli indukcyjnych .

W okolicy budynków nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynkach nie ma oznaczeń w Alfabecie Braille’a . Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.

Połączenie z policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi https://euslugi.policja.pl/ .

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się zobowiązuje organy administracji publicznej do udostępnienia usługi pozwalającej na komunikowanie się z osobami doświadczonymi trwale lub okresowo trudnością w komunikowaniu się. Aby dowiedzieć się więcej przejdź na:

http://bip.krakow.kmp.policja.gov.pl/330/informacje-dla-osob-nie/22504,Informacja-dla-osob-niepelnosprawnych.html

 

Komisariat Policji II w Krakowie,  ul. Lubicz 27

Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku (przy wejściu).

W budynku znajduje się monitoring, który swoim zasięgiem obejmuje teren zewnętrzny jednostki na ul Lubicz, wejście do Komisariatu Policji II w Krakowie, poczekalnie i wewnętrzną klatkę schodową. Funkcjonariusz pełniący służbę na Stanowisku Dowodzenia posiada monitor, na którym ma bezpośredni wgląd na ewentualne osoby oczekujące przed Komisariatem.

Przy wejściu do budynku znajduje się jeden stopień. Do wejścia głównego do poczekalni prowadzi kolejne dziesięć schodów, przy których znajduje się poręcz. Interesanci oczekują na załatwienie sprawy w poczekalni. Brak jest pochylni, która umożliwia wjazd na wózku inwalidzkim do siedziby komisariatu.

Funkcjonariusz pełniący służbę w Zespole Dyżurnych Komisariatu Policji II w Krakowie, w razie potrzeby organizuje możliwość przeniesienia osoby niepełnosprawnej. Funkcjonariusz posiada dostęp do telefonu bezprzewodowego, może przekazać słuchawkę interesantowi.

Jeden z funkcjonariuszy pełniący służbę na stanowisku Zastępcy Dyżurnego Zespołu Dyżurnych jednostki posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Dyżurny informuje o przyjściu interesanta funkcjonariusza lub pracownika policji, który odbiera stronę z poczekalni (znajdują się tam miejsca do siedzenia), i w jego obecności poruszają się po terenie KP II w Krakowie.

Do dalszych części obiektu prowadzą schody znajdujące się pomiędzy parterem i piętrem budynku. Na poszczególnych kondygnacjach nie występują bariery poziome. W budynku nie ma windy.

Interesanci mogą zostać obsłużeni przez funkcjonariusza w miejscu do tego wyznaczonym znajdującym się bezpośrednio za drzwiami poczekalni lub w pokoju, w którym pełnia służbę.

Złożenie skargi Komendantowi Komisariatu Policji II w Krakowie lub Zastępcy wymaga pokonania barier architektonicznych, jednakże rozmowa może odbyć się również w pokoju znajdującym się na parterze budynku udostępnionym na czas rozmowy.

Toalety dla interesantów znajdują się na każdym piętrze budynku. Toalety nie są przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu od ul. Lubicz nie ma miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome  i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w Alfabecie Braille’a. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.

Połączenie z policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez Internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi https://euslugi.policja.pl/ .

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się zobowiązuje organy administracji publicznej do udostępnienia usługi pozwalającej na komunikowanie się z osobami doświadczonymi trwale lub okresowo trudnością w komunikowaniu się. Aby dowiedzieć się więcej przejdź na: 

http://bip.krakow.kmp.policja.gov.pl/330/informacje-dla-osob-nie/22504,Informacja-dla-osob-niepelnosprawnych.html

 

Komisariat Policji III w Krakowie, ul. Strzelców 16

Siedziba Komisariatu Policji III, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się przy ul. Strzelców 16 w Krakowie. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku (przy wejściu).

Wejście główne do Komisariatu Policji III w Krakowie nie jest ograniczone schodami, bezpośrednio prowadzi do poczekalni, gdzie znajdują się miejsca siedzące. Bezpośrednio przy poczekalni usytuowana jest osobna toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. W poczekalni interesanci mają dostęp do resortowego telefonu (wraz z wykazem numerów) za pośrednictwem którego mogą nawiązać kontakt z oficerem dyżurnym jednostki. Przy poczekalni mieści się również osobne pomieszczenie przystosowane do obsługi interesantów, którzy z uwagi na różnego rodzaju ograniczenia ruchowe nie mogą się dostać na poszczególne pietra budynku.

Oficer Dyżurny Komisariatu Policji III w Krakowie nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online. Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00.

Podstawowym udogodnieniem dla osoby niepełnosprawnej ruchowo jest możliwość złożenia zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, wniosku o ściganie sprawcy wykroczenia lub  rozmowy z dzielnicowym, w miejscu swojego zamieszkania. W tym celu należy skontaktować się z Oficerem Dyżurnym Komisariatu Policji III w Krakowie pod numer telefonu 47 83 52 912 i zgłosić taką potrzebę.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi https://euslugi.policja.pl/ .

Przed budynkiem, od ul. Strzelców jest dostępny parking dla interesantów w ilości 6 miejsc postojowych, bez wyodrębnienia miejsca dla osoby niepełnosprawnej.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Do siedziby Komisariatu Policji III w Krakowie oraz wszystkich pomieszczeń znajdujących się w nich, można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynkach nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynków nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i  słabowidzące. Nie ma również oznaczeń w Alfabecie Braille’a. Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie  z przepisami Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się zobowiązuje organy administracji publicznej do udostępnienia usługi pozwalającej na komunikowanie się z osobami doświadczonymi trwale lub okresowo trudnością w komunikowaniu się.

Aby dowiedzieć się więcej przejdź na: 

http://bip.krakow.kmp.policja.gov.pl/330/informacje-dla-osob-nie/22504,Informacja-dla-osob-niepelnosprawnych.html

 

Komisariat Policji IV w Krakowie, ul. Królewska 4

Podstawowym udogodnieniem dla osoby niepełnosprawnej ruchowo jest możliwość złożenia zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, wniosku o ściganie sprawcy wykroczenia lub  rozmowy z dzielnicowym, w miejscu swojego zamieszkania. W tym celu należy skontaktować się z Oficerem Dyżurnym Komisariatu Policji IV w Krakowie pod numer telefonu 47 83 52 913 i zgłosić taką potrzebę. W pilnych przypadkach wezwania Policji należy dokonać pod numer alarmowy 112.

– siedziba główna przy ul. Królewskiej 4

Siedziba główna Komisariatu Policji IV, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się na ul. Królewskiej 4 w Krakowie. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku (przy wejściu).

Do wejścia głównego, jak również poczekalni dla interesantów prowadzą schody. Interesanci poruszający się na wózkach inwalidzkich mogą zostać przetransportowani za pomocą schodołazu gąsiennicowego, którym dysponuje Jednostka. Interesanci proszeni są wówczas
o poinformowanie Oficera Dyżurnego Komisariatu Policji IV w Krakowie pod numerem telefonu 47 83 52 913, o potrzebie użycia przedmiotowego urządzenia. W razie potrzeby Oficer Dyżurny organizuje możliwość przeniesienia osoby niepełnosprawnej.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Oficer Dyżurny Komisariatu Policji IV w Krakowie nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Istnieje możliwość skorzystania z terminala Cisco, za pośrednictwem którego funkcjonariusz obsługujący osobę głuchą lub słabosłyszącą, może nawiązać kontakt
z tłumaczem języka migowego on-line.

Połączenie z policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi https://euslugi.policja.pl/ .

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z poczekalni, na której znajdują się miejsca do siedzenia oraz przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych toaleta. Interesanci  poruszają się po terenie Jednostki w obecności funkcjonariusza lub pracownika policji.

Do dalszych części obiektu prowadzą schody pomiędzy czterema kondygnacjami obiektu. Osoby niepełnosprawne ruchowo obsługiwane są w pomieszczeniu znajdującym się na parterze budynku.

Przed budynkiem, na parkingu od ul. Królewskiej, nie ma miejsca parkingowego przeznaczonego dla osób niepełnosprawnych. Najbliżej, miejsce takie wyznaczone jest przy skrzyżowaniu ulic Królewska i Pomorska oraz na wysokości ul. Plac Inwalidów 3.

– siedziba pomocnicza przy ul. Radzikowskiego 29

Siedziba pomocnicza Komisariatu Policji IV, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się w budynku zlokalizowanym przy ul. Radzikowskiego 29 w Krakowie. Siedziba oznaczona jest tablicą informacyjną na gmachu budynku oraz na drzwiach wejściowych.

Recepcja siedziby pomocniczej znajduje się na pierwszym piętrze. Siedziba pomocnicza nie dysponuje windą, jak również nie posiada urządzenia do transportu osób niepełnosprawnych ruchowo. Pracownik recepcji, w razie potrzeby, organizuje możliwość przeniesienia osoby niepełnosprawnej. Interesanci proszeni są wówczas o poinformowanie Oficera Dyżurnego Komisariatu Policji IV w Krakowie pod numerem telefonu 47 83 52 913 lub pracownika recepcji pod numerem telefonu  47 83 51 109 o takiej potrzebie.

Pracownik recepcji Komisariatu nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego on-line istnieje tylko w siedzibie głównej Komisariatu Policji IV w Krakowie przy ul. Królewskiej 4.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z recepcji, gdzie znajdują się miejsca do siedzenia i poruszają się po terenie komisariatu w obecności funkcjonariusza lub pracownika policji, którzy są powiadamiani przez recepcjonistę.

Jednostka nie posiada toalety przystosowanej do obsługi osób niepełnosprawnych. Wszystkie pomieszczenia siedziby pomocniczej Komisariatu Policji IV w Krakowie znajdują się na jednej kondygnacji.

Przed budynkiem, na parkingu od strony ul. Radzikowskiego 29, nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego przeznaczonego dla osób niepełnosprawnych. Do dyspozycji są ogólnodostępne miejsca parkingowe.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

- w siedzibie głównej i siedzibie pomocniczej Komisariatu Policji IV w Krakowie tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się zobowiązuje organy administracji publicznej do udostępnienia usługi pozwalającej na komunikowanie się z osobami doświadczonymi trwale lub okresowo trudnością w komunikowaniu się.

Aby dowiedzieć się więcej przejdź na: 

http://bip.krakow.kmp.policja.gov.pl/330/informacje-dla-osob-nie/22504,Informacja-dla-osob-niepelnosprawnych.html

Do budynków siedziby głównej i siedziby pomocniczej Komisariatu Policji IV w Krakowie oraz wszystkich pomieszczeń znajdujących się w nich, można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynkach nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynków nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome  i słabowidzące. Nie ma również oznaczeń w Alfabecie Braille’a.

 

Komisariat Policji V w Krakowie, ul. Jana Zamoyskiego 20/22

Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku (przy wejściu).

Wejście główne do budynku Komisariatu Policji V w Krakowie stanowią metalowe dwuskrzydłowe drzwi, które znajdują się bezpośrednio z chodnika ul. Jana Zamoyskiego
i prowadzą do małego przedsionka. Z przedsionka przez drewniane, przeszklone
i jednoskrzydłowe drzwi wchodzi się na półparter, do którego prowadzi sześć stopni schodów betonowych. Schody nie posiadają pochylni umożliwiającej dojazd na wózku inwalidzkim jak również barierek ułatwiających wejście.

Na półparterze znajduje się okienko do obsługi petentów przez Dyżurnego Komisariatu i jego Zastępcę. Przy okienku znajduje się telefon, który umożliwia interesantowi kontakt z funkcjonariuszami jednostki. Dyżurny Komisariatu lub jego Zastępca w razie potrzeby organizuje możliwość przyjęcia zawiadomienia o popełnionym przestępstwie lub wykroczeniu na pierwszej kondygnacji budynku. Funkcjonariusze Zespołu Dyżurnych nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z poczekalni, która znajduje się na pierwszej kondygnacji budynku. W poczekalni znajdują się miejsca do siedzenia. Interesanci  poruszają się po terenie KP V w obecności funkcjonariusza lub pracownika Policji, którzy są powiadamiani przez Dyżurnego Jednostki lub jego Zastępcę.

Do dalszych części obiektu prowadzą dwie klatki schodowe znajdujące się za dwiema metalowymi kratami, w których znajdują się drzwi o identycznej konstrukcji wyposażone
w zamek z ryglem elektromagnetycznym sterowanym za pomocą programatora cyfrowego oraz zamek z mechanizmem bębenkowym podklamkowym. Nie występują bariery poziome w tych częściach obiektu, które przeznaczone są do obsługi interesantów.

Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio przy okienku Dyżurnego oraz w pomieszczeniu znajdującym się obok poczekalni (policjanci i pracownicy schodzą do interesantów). Złożenie skargi Komendantowi Komisariatu Policji V w Krakowie lub Zastępcy (wymaga pokonania drzwi w metalowej kracie oraz 22 schodów, w budynku nie ma windy), odbywa się na poziomie pierwszego piętra. W razie potrzeby w uzasadnionych przypadkach Komendant Jednostki lub jego Zastępca mogą przyjąć skargę na pierwszej kondygnacji budynku.

Toalety dla interesantów znajdują się na każdej z czterech kondygnacji budynku. Toalety nie są przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, wzdłuż ul. Jan Zamoyskiego, jest jedno miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w Alfabecie Braille’a. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.

Połączenie z policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi https://euslugi.policja.pl/ .

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się zobowiązuje organy administracji publicznej do udostępnienia usługi pozwalającej na komunikowanie się z osobami doświadczonymi trwale lub okresowo trudnością w komunikowaniu się. Aby dowiedzieć się więcej przejdź na: 

http://bip.krakow.kmp.policja.gov.pl/330/informacje-dla-osob-nie/22504,Informacja-dla-osob-niepelnosprawnych.html

 

Komisariat Policji VI w Krakowie, ul. Mieczysławy Ćwiklińskiej 4

Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku (przy wejściu).

Do wejścia głównego prowadzą schody oraz pochylnia, która umożliwia dojazd na wózku inwalidzkim.

Za głównym wejściem znajduje się hol, po którym interesanci poruszają się na jednym poziomie. Nie ma konieczności pokonywania schodów. Służba dyżurna nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci posiadają dostęp do telefonu, aby połączyć się z odpowiednim wydziałem w KP VI.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z holu (znajdują się tam miejsca do siedzenia oraz przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych toaleta),  poruszają się po terenie KP VI w obecności funkcjonariusza lub pracownika policji, którzy są powiadamiani przez Dyżurnego Komisariatu lub  jego Zastępcę.

Do dalszych części obiektu prowadzą schody oraz winda poruszająca się pomiędzy trzema kondygnacjami obiektu. Nie występują bariery poziome w tych częściach obiektu, które przeznaczone są do obsługi interesantów (pion kryminalny, pion prewencji, dziennik podawczy).

Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio w  holu oraz w sąsiednich pomieszczeniach, tj. pokojach przyjęć interesantów (policjanci i pracownicy schodzą do interesantów). Złożenie skargi Komendantowi Komisariatu Policji VI w Krakowie lub Zastępcy, odbywa się na I piętrze budynku. 

Toalety dla interesantów znajdują się na każdym piętrze budynku. Toalety są przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem na parkingu od ulicy Ćwiklińskiej, jest jedno miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w Alfabecie Braille’a . Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.

Połączenie z policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez sieć internet,
z dowolnego urządzenia i miejsca.

Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi https://euslugi.policja.pl/ .

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się zobowiązuje organy administracji publicznej do udostępnienia usługi pozwalającej na komunikowanie się z osobami doświadczonymi trwale lub okresowo trudnością w komunikowaniu się. Aby dowiedzieć się więcej przejdź na: 

http://bip.krakow.kmp.policja.gov.pl/330/informacje-dla-osob-nie/22504,Informacja-dla-osob-niepelnosprawnych.html

 

Komisariat Policji VII w Krakowie, os. Złotej Jesieni 11C

Siedziba Komisariatu Policji VII w Krakowie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na os. Złotej Jesieni 11C w Krakowie. Siedziba oznaczona jest nazwą osiedla oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku (przy wejściu).

Do wejścia głównego prowadzą schody oraz pochylnia, która umożliwia dojazd osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim.

W głównym wejściu znajduje się pomieszczenie Zespołu Dyżurnych oraz poczekalnia dla interesantów. Wejście do poczekalni możliwe wyłączenie po otwarciu drzwi przez funkcjonariusza pełniącego służbę na stanowisku Zastępcy Dyżurnego. Dyżurny nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Funkcjonariusz posiada dostęp do telefonu, może przekazać słuchawkę interesantowi.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z recepcji (znajdują się tam miejsca do siedzenia oraz toaleta dla interesantów przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych), poruszają się po terenie KP VII w obecności funkcjonariusza lub pracownika policji, którzy są powiadamiani przez Dyżurnego komisariatu.

Do dalszych części obiektu prowadzą wyłącznie schody. Interesanci z problemami ruchowymi mogą być obsłużeni bezpośrednio na recepcji oraz w sąsiednich pomieszczeniach (policjanci i pracownicy schodzą do interesantów). Złożenie skargi Komendantowi Komisariatu Policji VII w Krakowie lub Zastępcy wymaga pokonania bariery architektonicznej, odbywa się na poziomie „1”.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w Alfabecie Braille’a . Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.

Połączenie z policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi https://euslugi.policja.pl/ .

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się zobowiązuje organy administracji publicznej do udostępnienia usługi pozwalającej na komunikowanie się z osobami doświadczonymi trwale lub okresowo trudnością w komunikowaniu się. Aby dowiedzieć się więcej przejdź na: 

http://bip.krakow.kmp.policja.gov.pl/330/informacje-dla-osob-nie/22504,Informacja-dla-osob-niepelnosprawnych.html

 

Komisariat Policji VIII w Krakowie, os. Zgody 10

Siedziba Komisariatu Policji VIII w Krakowie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się w budynku przy os. Zgody 10 w Krakowie. Oznaczona jest tablicą informacyjną umieszczoną na elewacji budynku przy wejściu głównym do budynku os. Zgody 10.

Wejście główne na teren Komisariatu umieszone jest we frontowej części budynku po stronie wschodniej. Po przekroczeniu drzwi wejściowych do poczekalni dla interesantów znajdującej się po lewej stronie od klatki schodowej prowadzi osiem stopni.  Przy schodach znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych, obsługiwana przez zespół dyżurnych Komisariatu Policji VIII w Krakowie. Po prawej stronie od klatki schodowej znajduje się punkt zgłoszeń obsługiwany przez zespół dyżurnych. Policjanci zespołu dyżurnych nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Funkcjonariusz pełniący służbę na Stanowisku Dowodzenia posiada monitory, na których ma bezpośredni wgląd na ewentualne osoby oczekujące w poczekalni i przed komisariatem. Na parterze komisariatu za drzwiami prowadzącymi do jego wnętrza w południowym skrzydle mieści się również osobne pomieszczenie przystosowane do obsługi interesantów, którzy z uwagi na różnego rodzaju ograniczenia ruchowe nie mogą się dostać na poszczególne piętra budynku. Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku i jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po budynku zajmowanym przez Komisariat Policji VIII w Krakowie. Odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie zajmowanym przez komisariat w obecności funkcjonariusza lub pracownika policji, powiadomionego
ze stanowiska kierowania komisariatu. Petenci i strony obsługiwani są w pomieszczeniu zgłoszeń oraz w pokojach policjantów, a w uzasadnionych przypadkach mogą być obsłużeni bezpośrednio przy stanowisku zespołu dyżurnych.

Przed wejściem do budynku znajduje się jedno miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Do pomieszczeń zajmowanych przez funkcjonariuszy i pracowników KP VIII w Krakowie prowadzą 2 klatki schodowe z wejściami znajdującymi się w narożnych częściach frontu budynku.
Na tych schodach brak jest udogodnień dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Toalety dla interesantów znajdują się w każdy skrzydle oraz piętrze budynku, lecz nie są przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku przy os. Zgody 10 oprócz Komisariatu Policji VIII w Krakowie mieszczą się też inne komórki organizacyjne Policji m.in. Wydział Postępowań Administracyjnych Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie, który dysponuje osobnym wejściem.

W budynku nie ma oznaczeń w Alfabecie Braille’a.

Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.

Połączenie z policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez Internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi https://euslugi.policja.pl/ .

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się zobowiązuje organy administracji publicznej do udostępnienia usługi pozwalającej na komunikowanie 
się z osobami doświadczonymi trwale lub okresowo trudnością komunikowaniu się.
Aby dowiedzieć się więcej przejdź na: 

http://bip.krakow.kmp.policja.gov.pl/330/informacje-dla-osob-nie/22504,Informacja-dla-osob-niepelnosprawnych.html

 

Metryczka

Data publikacji : 03.08.2022
Data modyfikacji : 08.10.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Miejska Policji w Krakowie
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Gabriela Grymek
Osoba udostępniająca informację:
Gabriela Grymek Wydział Prezydialny
Osoba modyfikująca informację:
Gabriela Grymek
do góry