Dostęp do zasobów archiwalnych - Komenda Miejska Policji w Krakowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Dostęp do zasobów archiwalnych

Dostęp do zasobów archiwalnych

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 920 Komendanta Głównego Policji z dnia 11 września 2008 roku w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w policji na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji i w związku z §3 i §18 zarządzenia nr 45 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 maja 2008 roku w sprawie postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w archiwach podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji lub przez niego nadzorowanych:

Udostępnianie akt stanowiących dokumentację niearchiwalną następuje poprzez :

  • umożliwienie podmiotom zainteresowanym albo ich upoważnionym przedstawicielom osobistego zapoznania się z oryginalnymi materiałami lub ich kopiami;
  • przekazanie podmiotom zainteresowanym informacji zawartych w aktach w postaci odpowiedzi na zapytanie;
  • przekazanie podmiotom zainteresowanym kopii akt lub wyciągu z akt;
  • wypożyczenie podmiotom zainteresowanym akt lub ich części;

Akta udostępnia się na podstawie pisemnego wniosku podmiotu zainteresowanego zawierającego :

  • imię, nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości oraz adres do korespondencji – jeżeli zgłoszenie składa osoba fizyczna lub jej upoważniony przedstawiciel;
  • nazwę i siedzibę osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadajacej osobowości prawnej oraz imię i nazwisko, rodzaj dokumentu tożsamości osoby upoważnionej, której mają być udostępnione materiały – jeżeli zgłoszenie składa osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej;
  • wskazanie materiałów lub określenie tematu, którego one dotyczą
  • określenie celu i proponowany sposób wykorzystania udostępnionych materiałów

Udostępnienie materiałów archiwalnych regulują odrębne przepisy.

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 czerwca 2011 roku w sprawie sposobu i trybu udostępniania materiałów archiwalnych znajdujących się w archiwach wyodrębnionych.


Udostępnianie osobom fizycznym materiałów :

  • zawierających informacje publiczne o których mowa w art. 1 i art. 7 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej następuje na podstawie tej ustawy;
  • nie zawierających informacji publicznych, w szczególności akt osobowych, akt operacyjnych, akt kontrolnych postępowania przygotowawczego – następuje za zgodą kierownika jednostki organizacyjnej, któremu podporządkowane jest archiwum Policji.


Udostępnianie akt :

  • zawierających informacje niejawne – następuje zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych;
  • zawierających dane osobowe – następuje zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych;
  • operacyjnych – następuje zgodnie z przepisami regulującymi czynności operacyjno – rozpoznawcze i z przepisami o ochronie informacji niejawnych


Z akt wypożyczonych z archiwum lub składnicy akt Policji :

  • nie wyłącza się poszczególnych dokumentów;
  • nie wykonuje się kopii lub odpisów bez zgody osoby kierującej pracą archiwum lub składnicy akt Policji.


Ewidencja zasobu archiwalnego nie podlega wypożyczeniu.

Metryczka

Data publikacji : 25.11.2015
Data modyfikacji : 11.01.2018
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Miejska Policji w Krakowie
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Gabriela Grymek
Osoba udostępniająca informację:
Gabriela Grymek Wydział Prezydialny
Osoba modyfikująca informację:
Gabriela Grymek
do góry